środa, 23 maja 2012

to wszystko kwestia podejścia

celem oderwania się od czarnowidztwa i zamartwiania się postanowiłam kupić sobie (ale też trochę nam) coś ładnego. komplet bielizny z funkcją mleczarnia, znaczy się. czy wiedzieliście, że staniki z odpinaną miseczką nazywają się "karmniki"?! zgroza. całe szczęście istnieją miłe, dobre, drooogie firmy, które nazywają się np. "Hot Milk", a swoje produkty sygnują nazwami takimi jak sss... Sinfully Sweet Seductress albo Destruction Followed Her. Zdecydowałam się na Picture Perfect w barwie Champagne i muszę przyznać że i z daleka i z bliska widok jest piękny :)

A teraz oddalam się co by zjeść pół kilo truskawek (akcja zapobiegawcza przeciw potencjalnej alergii dzidziola) w ramach dalszego niemartwienia się.

nie martwię się, nie martwię, nie martwię.

4 komentarze:

  1. super się Ciebie czyta. przeczytane wszytko, na wdechu. no, może nie na jednym. ;D

    a i podobieńst się kilka u mnie znalazło. przyszła Mama to też złośliwa małpa a przyszły Tato kogut. i ten prenatalny kurs motocyklowy... :|

    powodzenia w dalszych zmaganiach. nam obu. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gaźniki oraz wszelkiego rodzaju dysze to zwężki Venturiego działają zgodnie z prawem Bernoulliego dlatego odradzam ich przerabianie, wiercenie itp.
    Mieszanka paliwowa to nie ilość oleju w benzynie lecz stosunek ilości powietrza do ilości benzyny. Teoretycznie powinna wynosić 1:15 to znaczy że na 1 kg benzyny przypada 15 kg powietrza. Bogate mieszanki to te w których stosunek powietrza jest mniejszy od 1:15 czyli 1:14, 1:13, 1:12 itd. natomiast ubogie to 1:16, 1:17, 1:18 itd. Dodam że bez udziału tlenu nie ma spalania a jednym ze składników powstałych w wyniku spalania jest zawsze woda w postaci pary wodnej, dlatego, szczególnie zimą widać wydostającą się z rur wydechowych parę.
    Zewnętrzne czynniki mające wpływ na poprawną pracę gaźnika to:
    -różnice temperatur lato / zima
    -niska temperatura i wilgotne powietrze
    -nagrzewanie gaźnika
    -wysokość nad poziomem morza
    Jako przykład podam że ze wzrostem wysokości n.p.m zmniejsza się ilość tlenu w powietrzu. Wzrost temperatury powoduje rozszerzenie cząsteczek gazu, co za tym idzie będzie go mniej w tej samej objętości, w związku z tym potrzeba mniej benzyny by zachowana była odpowiednia proporcja mieszanki.

    Budowa:
    Kształty i formy mogą być różnorakie. Podstawowe mechanizmy/obiegi to:
    -mechanizm poziomu benzyny
    -obieg główny/podstawowy
    -obieg rozruchowy tzw. Ssanie
    -obieg biegu jałowego
    Mechanizm stałego poziomu paliwa utrzymywany jest dzięki pływakowi i zaworowi iglicowemu.
    Naprawę lub wymianę zaleca się w przypadku nieszczelności objawiających się przelewaniem gaźnika. Niektóre konstrukcje pływaków (rzadko spotykane we współczesnych motorowerach) pozwalają na zmianę poziomu benzyny w komorze pływakowej. Zwiększenie poziomu powoduje wzbogacenie mieszanki a zmniejszenie jej zubożenie.Obieg główny składa się z elementów które mają największe znaczenie dla pracy silnika i są tymi, które przez najwięcej godzin dostarczają poprawnie przygotowaną mieszankę. Części tego obiegu to: przepustnica (sterowany zawór powietrza) do której zamocowana jest stożkowa iglica przepustnicy (sterowany zawór paliwa). Śruba położenia przepustnicy ustalająca wymagane wolne obroty silnika. Rozpylacz, który często stanowi całość z wstępnym mieszalnikiem, ja nazywam go dyfuzorem. Kanał powietrzny dyfuzora, często rozpoczynający się dyszą powietrzną, ma za zadanie wstępne rozpylenie benzyny i poprawę przejścia z obiegu biegu jałowego do obiegu podstawowego. Główna dysza paliwowa działa gdzieś przy 1/2; otwarcia manetki gazu a zasadniczy wpływ ma po 3/4; otwarciu gazu. Dlatego wszelkie jej zmiany wymagają prób skutera w ruchu. Obieg rozruchowy składa się z dyszy paliwowej ssania, mieszalnika (dyfuzora) kanału powietrznego oraz zaworu cylindrycznego, bądź iglicowego (często oba na raz) sterowanego ręcznie, bądź automatycznie przez elektrycznie podgrzewany bimetal. Obieg biegu jałowego/wolnych obrotów ma za zadanie sporządzenie takiej ilości mieszanki by silnik pracował gdy motorower nie jest w ruchu. W tym momencie dostaje się do silnika bogata mieszanka, której obieg główny regulowany przepustnicą nie jest w stanie wytworzyć. Składa się on z dyszy wolnych obrotów, kanału powietrznego rozpoczynającego się często dyszą, dyfuzora, bądź częścią mieszalną, śrubą składu mieszanki która w zależności od umiejscowienia (widoczna przed śrubą regulacji położenia przepustnicy) reguluje dopływ powietrza do tego obiegu, bądź (umieszczona za śr. reg. przepustnicy) reguluje ilość dostającej się mieszanki do silnika.
    Przepustnica to element odpowiedzialny za wzrost lub spadek obrotów silnika. Przeważnie jest stale połączona z linką gazu, przez co gdy odkręcamy manetkę otwieramy ją, unosimy itd. Widać wyraźnie że wraz z iglicą określa ilość mieszanki wysyłanej/zasysanej do silnika, zwiększając lub zmniejszając jego obroty. Inaczej mówiąc jej pozycja decyduje/reguluje skład mieszanki produkowanej przez gaźnik w zależności od potrzeb silnika w każdym momencie.
    Regulację gaźnika będziemy mogli wykonać poprawnie dopiero gdy poznamy i zrozumiemy działanie tego zaworu.

    OdpowiedzUsuń
  3. @new elwa -> dziękuję! i powodzenia :) a poniżej wpisał się moto-tata...

    OdpowiedzUsuń
  4. trzymasz się? 2 tyg. przed czasem to przecież jak o czasie! przynajmniej dla dzidzi, bo rozumiem, że mama jeszcze by chciała poczekać :) gdybyś czegoś potrzebowała...

    OdpowiedzUsuń